مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 08:252023-02-05اقتصادي

پیشرفت بیش از 64 درصدی ساخت راه آهن چابهار- زاهدان


مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: در حال حاضر راه آهن چابهار - زاهدان بیش از 64 درصد پیشرفت فیزیکی دارد .

- مجتبی شجاعی در بازدید از روند اجرای طرح راه آهن زاهدان چابهار افزود: خط ریلی مسیر زاهدان- خاش به طول 155 کیلومتر با اقدامات دولت سیزدهم همزمان با هفته دولت در شهریور ماه امسال افتتاح شد.

مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان در ادامه گفت: از مهمترین اهداف اجرای خط ریلی یاد شده می توان به اتصال ریلی کشورهای محصور در خشکی آسیای میانه به آبهای آزاد جنوب، ایجاد محور ریلی ترانزیتی شرق کشور، فعالسازی کریدورهای ریلی کشور و بهره گیری مناسب از ظرفیت های بندر شهید بهشتی چابهار اشاره کرد.

شجاعی تاکیدکرد: یکی از مهمترین طرح های که در اولین اسناد توسعه ای سیستان و بلوچستان از جمله سند توسعه محور شرق است و ساخت راه آهن چابهار- زاهدان و ادامه آن به میلک و سرخس است.

وی خاطرنشان کرد: راه آهن چابهار - زاهدان با تامین هفت هزار میلیارد تومان، اعتبار مورد نیاز تا اواخر سال 1402 به بهره برداری کامل خواهد رسید.

وی افزود: یکی دیگر از مهمترین طرح های اجرا شده در سیستان و بلوچستان، طرح توسعه بندر شهید بهشتی چابهار است که این طرح در سال 1396، به بهره برداری رسید و با بهره برداری از آن، ظرفیت تخل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیشرفت بیش از 64 درصدی ساخت راه آهن چابهار- زاهدان

پیشرفت بیش از 64 درصدی ساخت راه آهن چابهار- زاهدان