مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 16 بهمن 1401 ساعت 00:202023-02-04اقتصادي

آغاز مقاوم سازی معبد «بردنشانده» در مسجدسلیمان


سرپرست اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی مسجدسلیمان گفت: اجرای پروژه مرمت معبد تاریخی بردنشانده تصویب و با تخصیص اعتبار استانی مقاوم سازی و بهسازی این اثر ارزشمند تاریخی آغاز شد.

- ایوب سلطانی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: هم اکنون طبق دستور کار ابلاغی اداره کل میراث استان و با تخصیص اعتباری به مبلغ 400 میلیون تومان مرمت جداره جنوب غربی معبد بردنشانده در حال انجام است.

وی خاطرنشان کرد: با این که این معبد در گذشته آسیب هایی دیده است اما هنوز هم زیباترین معبد سنگی جنوب کشور است.

سرپرست اداره میراث فرهنگی گردشگری و صنایع دستی شهرتان مسجدسلیمان افزود: معبد بردنشانده یکی از معابد فضای باز هخامنشی است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معبد بردنشانده بنای تاریخی به جا مانده از دوران حکومت هخامنشیان است که در 16 کیلومتری شهر مسجد سلیمان و در جاده سد شهید عباسپور واقع شده است.

بردنشانده قدیمی ترین عبادتگاه روباز ایرانی و مربوط به دوره هخامنشیان است که برای قرن ها تشریفات مذهبی در هوای آزاد آن انجام می شد و نقوش برجسته روی سنگ های آن مربوط به عهد اشکانیان است و دارای سه رشته پلکانی و فرورفتگی غرفه مانند است که حدود 700 متر طول و 2500 متر عرض دارد و دالان ها، ستون ها و اتاق های آتشکده آن یادآورد معماری پیش از هخامنشیان است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز مقاوم سازی معبد «بردنشانده» در مسجدسلیمان

آغاز مقاوم سازی معبد «بردنشانده» در مسجدسلیمان