مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 بهمن 1401 ساعت 16:502023-02-04اقتصادي

افزایش 10 درصدی گونه های مختلف حیاط وحش در مناطق حفاظت شده استان تهران


مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران گفت: بر اساس شمارش حیاط وحش امسال در مناطق شمالی و شمال شرقی استان تهران، نسبت به سال گذشته 10 درصد افزایش حیات وحش را شاهد هستیم و تا کنون در منطقه حفاظت شده ورجین و بخش جنوبی منطقه حفاظت شده البرز مرکزی 262 کل و بز و 2622 قوچ و میش سرشماری شده است.

- علیرضا مزینانی مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران در گفت وگو با خبرنگار فارس در تهران اظهار کرد: سرشماری های حیاط وحش را در ماه های دی و آبان در مناطق فیروزکوه، دماوند، شمیرانات، پارک ملی خجیر و سرخه حصار انجام دادیم.

وی گفت: کلیات شمارش حیاط وحش امسال، نشان دهنده 10 درصد افزایش نسبت به سال قبل است و تاکنون در منطقه حفاظت شده ورجین و بخش جنوبی منطقه حفاظت شده البرز مرکزی 262 کَل و بز و 2622 قوچ و میش سرشماری شده که این آمار در بازبینی نهایی دقیق تر می شود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان تهران بیان کرد: متاسفانه در مناطق، شکارچی غیرمجاز وجود دارد که هم بومی هستند و هم از همسایگان تهران که اقدام به شکار می کنند اما از طرفی به عنوان مثال در مناطق شمیرانات علاقمندان به حیاط وحش نیز هستند و این خیلی به ما کمک می کند و از این افراد تشکر می کنیم.

مزینانی ادامه داد: در استان تهران مناطق طبیعی تنیده شده با محیط انسانی می باشد و این موضوع در ورجین شمیرانات بیشتر اس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 10 درصدی گونه های مختلف حیاط وحش در مناطق حفاظت شده استان تهران

افزایش 10 درصدی گونه های مختلف حیاط وحش در مناطق حفاظت شده استان تهران