مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 بهمن 1401 ساعت 16:052023-02-04سياسي

علی باقری: ایران در معادله برجام طرف مدعی است و طرف های غربی بدهکارند


معاون وزیر خارجه با بیان اینکه ایران در معادله برجام مدعی است و بارها اعلام کرده که در چارچوب توافق گذشته حاضر به انجام مذاکرات است، گفت: ایران تعاملات خود را با طرف های مقابل به طرق مختلف ادامه می دهد.

- ‏به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه سیاست خارجی خبرگزاری فارس، علی باقری کنی معاون وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران مهمان برنامه اینسایت شبکه پرس تی وی بود و در قالب آن به واکاوی ابعاد مختلف سیاست خارجی ایران در دولت سیزدهم و به طور خاص تحلیل و تفسیر موقعیت منطقه ای و بین المللی کشورمان پرداخته.

وی گفت: پس از جنگ جهانی دوم، قدرت های فاتح جنگ مذکور، میان خود نوعی توازن ایجاد کردند که مبنای تشکیل نظمی بین المللی شد.

در این چارچوب، سازوکارهای سیاسی و فراگیری نظیر سازمان ملل متحد و یا شورای امنیت(با حق وتوی پنج قدرت جهانی) و در عین حال، سازمان های اقتصادی نظیر بانک جهانی و یا صندوق بین الملل پول و غیره نیز با توجه به موقعیت برتری که دولت آمریکا برای خود قائل بود، ایجاد شدند.

باقری کنی افزود: اگرچه این نهادها عنوان سازمان های بین المللی را یدک می کشیدن، با این حال عملا نقشی که مثلا کشوری نظیر آمریکا در قبال آنها بازی می کرد، قابل توجه و مسلط بود و عملا آنها در خدمت منافع این کشور قرار داشته و دارند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علی باقری: ایران در معادله برجام طرف مدعی است و طرف های غربی بدهکارند

علی باقری: ایران در معادله برجام طرف مدعی است و طرف های غربی بدهکارند