مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 بهمن 1401 ساعت 15:202023-02-04بين الملل

تشدید بحران سیاسی در اقلیم کردستان عراق


حکم قضایی دادگاهی در اربیل، تلاش های امریکا و سازمان ملل طی دو ماه گذشته برای پایان دادن به بحران سیاسی در اقلیم کردستان عراق میان دو حزب اصلی اقلیم یعنی «حزب دموکرات کردستان» به ریاست مسعود بارزانی و حاکم بر اربیل و «اتحادیه میهنی کردستان» به ریاست .

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از العربی الجدید، دادگاه اربیل روز چهارشنبه گذشته حکمی به سود لاهور شیخ جنگی ، رییس مشترک اتحادیه میهنی کردستان صادر کرد و تصمیم بافل طالبانی در برکناری وی را باطل اعلام کرد در مقابل، دادگاهی در بغداد طی حکم به بقای بافل طالبانی به عنوان متحد چارچوب هماهنگی گروه های شیعی در ریاست اتحادیه میهنی و تایید درستی برکناری لاهور شیخ جنگی از ریاست مشترک حزب رای داده است.

از زمان وفات جلال طالبانی ، موسس اتحادیه میهنی به عنوان دومین حزب بزرگ اقلیم کردستان در اکتبر سال 2017 میلادی، این حزب بر سر ریاست آن به توافق نرسید و در نهایت به ریاست مشترک بافل به عنوان فرزند بزرگتر جلال طالبانی و جنگی، برادرزاده وی رای دادند.

اما اختلافات بر سر نفوذ و ریاست بر بخش های مختلف در میانه اتهام زنی های متقابل به اقدام بافل طالبانی در کودتای سریع علیه جنگی و اعمال حبس خانگی وی و بازداشت و برکناری نزدیکان وی منتهی شد، در پی این اقدام، لاهور شیخ جنگی در اربیل و بغداد شکایت قضا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تشدید بحران سیاسی در اقلیم کردستان عراق

تشدید بحران سیاسی در اقلیم کردستان عراق