مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 بهمن 1401 ساعت 13:302023-02-04فرهنگي

جشنواره شعر فجر در ایران تبدیل به یک سنت شده است


یک شاعر ازبکستانی با بیان این که جشنواره بین المللی شعر فجر در پیوند ملل آسیای مرکزی و فارسی زبانان دنیا نقش محوری دارد، گفت: اکنون این جشنواره به یک سنت در ایران تبدیل شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، جعفر محمد ترمذی شاعر ازبکستانی، استاد دانشگاه خاورشناسی تاشکند، عضو اتحادیه نویسندگان ازبکستان و تاجیکستان و عضو انجمن علمی نقد ادبی ایران، ضمن اشاره به اینکه همراه با شاعرانی از کشورهای فارسی زبان دیگر سعادت حضور و شعرخوانی در پنجمین دوره این جشنواره را داشتم، بیان کرد: خرسندم که پس از دوازده سال دوباره این سعادت نصیب من شد؛ جشنواره بین المللی شعر فجر اکنون به یک سنت در ایران تبدیل شده است که برای حیات معنوی، فرهنگی و ادبی تمام فارسی زبان دنیا بسیار مهم و مفید است.

استاد دانشگاه خاورشناسی تاشکند در ادامه افزود: به بهانه حضور در این جشنواره با دوستان، همکاران، ادیبان و شاعران فارسی گو از کشورهای مختلف همچون تاجیکستان، افغانستان، پاکستان، جمهوری آذربایجان و هند آشنا شدیم، خود را معرفی کردیم و در این راستا دوستی ها و هکاری های ادبی و علمی بین ما شکل گرفت که رواج پیدا می کند.

وی با اشاره به محفل شعر خلیج فارس در جزیره ابوموسی گفت: این که شاعرانی از نقاط مختلف دنیا در این محفل شرکت کرده و با لهجه، گویش و زبان خود به شعرخو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جشنواره شعر فجر در ایران تبدیل به یک سنت شده است

جشنواره شعر فجر در ایران تبدیل به یک سنت شده است