مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 15 بهمن 1401 ساعت 08:102023-02-04بين الملل

بیانیه وزیرخارجه آمریکا پس از دور جدید تحریم علیه ایران


آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که واشنگتن یک شرکت اصلی تولید کننده پهپاد ایرانی را به دلیل عرضه ادعایی پهپاد به روسیه تحریم کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک به نقل از اسپوتنیک، آنتونی بلینکن ، وزیر امور خارجه آمریکا روز جمعه گفت که این کشور یک شرکت سازنده عمده و اصلی پهپادهای ایرانی را تحریم کرده است.

بلینکن با تاکید بر نقش مهم این شرکت ایرانی در تولید پهپادها گفته است که تحریم این شرکت به دلیل عرضه پهپاد به روسیه در جریان جنگ اوکراین صورت گرفته است.

وزیر امور خارجه آمریکا در این ارتباط گفت: ایالات متحده هشت فرد ایرانی مسئول را در شرکت پرآور پارس که یک شرکت ایرانی سازنده هواپیماهای بدون سرنشین (پهپاد) برای نیروی هوافضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی است، مورد تحریم قرار داده است.

بلینکن در ادامه بیانیه خود مدعی شد: پهپادهای ایرانی برای استفاده در جنگ وحشیانه و بی نتیجه روسیه علیه اوکراین به روسیه منتقل می شوند.

کشورهای غربی بارها ایران را متهم کرده اند که پهپادهای جنگی را برای استفاده در اوکراین به روسیه می دهد، هرچند مسکو و تهران این اتهامات را به شدت رد می کنند.

پیش از بیانیه وزیر خارجه آمریکا، وب سایت وزارت خزانه داری این کشور با انتشار بیانیه ای از اعمال دور جدیدی از تحریم ها علیه ایران خبر داده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیانیه وزیرخارجه آمریکا پس از دور جدید تحریم علیه ایران

بیانیه وزیرخارجه آمریکا پس از دور جدید تحریم علیه ایران