مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 بهمن 1401 ساعت 20:312023-02-03بين الملل

تنش میان ترکیه و غرب


وزیر کشور ترکیه در توییتر نوشت که سفارت های غربی در حال راه اندازی «جنگ روانی جدید» علیه ترکیه هستند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازجماران، گروهی از سناتورهای دو حزب آمریکا روز پنجشنبه اعلام کردند که کنگره این کشور تا زمانی که ترکیه با عضویت سوئد و فنلاند در ناتو موافقت نکند، نمی توانند از فروش 20 میلیاردی جنگنده های اف-16 به آنکارا حمایت کنند.

29 سناتور دموکرات و جمهوری خواه در نامه ای به جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا همچنین با اشاره به تلاش های سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو تاکید کردند که این دو کشور اسکاندیناوی با حسن نیت تلاش کرده اند درخواست های ترکیه برای همراهی با درخواست آنها در خصوص الحاق به این پیمان نظامی را فراهم کنند.

ترکیه چندین ماه است که بهانه های مختلف با پذیرش درخواست سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو مخالفت می کند و شروطی چون اخراج گروه های کُرد و اعضای پ.

ک.

ک از این کشورها را مطرح کرده است.

این سه کشور در ژوئن گذشته در مادرید با یکدیگر به توافقاتی در این خصوص دست یافتند اما آنکارا ماه گذشته به دنبال آتش زدن قرآن توسط یک سیاستمدار راست افراطی دانمارکی، این مذاکرات را به حالت تعلیق در آورد.

سناتورها در ادامه نامه خود نوشتند: هنگامی که پروتکل های الحاق به ناتو توسط ترکیه تصویب شد، کنگره می تواند فروش جت های جنگنده اف-16 را در


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تنش میان ترکیه و غرب

تنش میان ترکیه و غرب