مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 بهمن 1401 ساعت 19:002023-02-03اقتصادي

تغییر مسیر بازار سکه و طلا/ کاهش حباب سکه


کارشناس بازار سکه و طلا پیش بینی کرد که با توجه به شرایط فعلی بازار و تعطیلی فردا، بازار طی روزهای پیش رو (حداقل تا روز یکشنبه) تغییر چندانی نداشته باشد.

- درپی رویکرد بانک مرکزی در توزیع ربع سکه در بورس و اعلام خبر راه اندازی بازار معاملات ارز و طلا از هفته ابتدایی بهمن ماه، قیمت ها در بازار سکه و طلا روند کاهشی را در پیش گرفت اما این روند در طول یک هفته اخیر، متوقف شد و مسیر قیمت سکه و طلا تغییر کرد.

باتوجه به اینکه نوسان نرخ ارز در یک هفته چندان قابل توجه نبود و بازار از منظر تقاضا، در تعادل به سر می برد علت اصلی رشد قیمت سکه و طلا در بازار این هفته، افزایش بالغ بر 20 دلاری قیمت طلا در بازارهای جهانی بوده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بازار سکه و طلای داخلی در هفته نخست بهمن ماه روند کاهشی را آغاز کرد که از جمله دلایل این کاهش، رویکرد جدید بانک مرکزی در ارائه 450 هزار قطعه ربع سکه در بورس کالا و همچنین اعلام خبر راه اندازی بازار مبادلات ارز و طلا در آینده نزدیک بود که منجر به کاهش یک میلیون تومانی قیمت سکه در روز نخست عرضه ربع سکه در بورس شد و در روز دوم 900 هزار تومان دیگر از بها و ارزش آن ریخت.

این روند کاهشی چند روز پس از آن، به دلیل نوسان نرخ ارز متوقف و با کمی با افزایش روبرو شد که البته این افزایش چندان هم دوام نداشت و مجدد قیمت ها کا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تغییر مسیر بازار سکه و طلا/ کاهش حباب سکه

تغییر مسیر بازار سکه و طلا/ کاهش حباب سکه