مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 بهمن 1401 ساعت 13:052023-02-03اقتصادي

نرخ عوارض برای نوسازی بافت فرسوده رقم چندانی نیست


رییس شورای اسلامی شهر تهران تأکید کرد: نرخ عوارض برای نوسازی بافت فرسوده، رقم بالایی نیست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، مهدی چمران با اشاره به روند ساخت یک طبقه اضافی در مناطق بافت فرسوده تهران گفت: مجوز ساخت این یک طبقه در بافت فرسوده از سوی شورای عالی معماری و شهرسازی صادر شده است.

رییس شورای اسلامی شهر تهران تصریح کرد: در حال حاضر در بافت فرسوده ساخت یک طبقه اضافی در حال اجراست و مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

وی با اشاره به مصوبه نحوه اخذ مطالبات حوزه شهرسازی و تخفیف عوارض و در پاسخ به این پرسش که آیا تخفیف عوارض منجر به رونق ساخت و ساز در مناطق بافت فرسوده شده است یا خیر؟ ، یادآور شد: در بافت فرسوده رقم عوارض بالا نیست و در واقع رقمی ندارد و رایگان است.

براساس اعلام سایت شهر، بر اساس بسته تشویقی نوسازی بافت فرسوده، در مجموع در کوچه های شش متری سه طبقه به چهار طبقه افزایش می یابد و در کوچه های هشت متری ساختمان های چهارطبقه می توانند پنج طبقه شوند و در سایر موارد نیز ساخت و ساز، تابع طرح تفصیلی است.

بافت فرسوده هفت درصد مساحت پایتخت را به خود اختصاص می دهد و 4500 هکتار وسعت دارد اما از لحاظ قطعات 30 درصد پارسل های تهران در این محدوده واقع شده است و 20 درصد از جمعیت تهران در این محدوده زندگی می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نرخ عوارض برای نوسازی بافت فرسوده رقم چندانی نیست

نرخ عوارض برای نوسازی بافت فرسوده رقم چندانی نیست