مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 بهمن 1401 ساعت 11:512023-02-03اقتصادي

در یکسال اخیر، هر روز یک قنات در خراسان جنوبی احیا شده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند مهدی جعفری، رییس سازمان جهادکشاورزی خراسان جنوبی امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از بهمن سال گذشته بطور متوسط هر روز یک قنات در استان احیا شده است.

وی با اشاره به احیای 360 قنات خراسان جنوبی افزود:بالغ بر 80 میلیارد تومان برای این امر هزینه شده است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی تصریح کرد: طرح کاشت یک میلیارد نهال و تفاهم نامه کشت درخت توت را در استان داریم که حدود یک میلیارد و 654 میلیون تومان در این حوزه هزینه شده است.

جعفری یادآور شد: در ایام دهه فجر انقلاب اسلامی امسال تعداد 139 پروژه جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با هزینه کرد بالغ بر 138 میلیارد و 222 میلیون تومان افتتاح می شود.

وی خاطرنشان کرد: جمع کل سرمایه گذاری در مدیریت آب و خاک سازمان و در حوزه های قنوات و همچنین سیستم های نوین آبیاری در ایام الله دهه مبارک فجر سال جاری، مبلغی بالغ بر 33 میلیارد تومان می باشد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی گفت: با افتتاح این پروژه ها تعداد 24 هزار و 566 نفر از مزایای آن بهره مند می شوند و زمینه اشتغال 92 نفر بطور مستقیم و 248 غیر مستقیم را فراهم می کند.

جعفری متذکر شد: در حوزه منابع طبیعی خراسان جنوبی نیز 10 پروژه بالغ بر 25 میلیارد و 844 میلیون تومان اجرای عملیات آبخیزداری وجود دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

در یکسال اخیر، هر روز یک قنات در خراسان جنوبی احیا شده است

در یکسال اخیر، هر روز یک قنات در خراسان جنوبی احیا شده است