مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 بهمن 1401 ساعت 09:502023-02-03سياسي

مصادره زمین های برادر «نظربایف» در قزاقستان


رییس شورای اجتماعی توسعه مدیریت دولتی و مبارزه با فساد حزب حاکم «امانت» قزاقستان از مصادره زمین های غیرقانونی به دست آمده توسط برادر نخستین رییس جمهور این کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار خبرگزاری فارس در دوشنبه، یرلان سایراف ، رییس شورای اجتماعی توسعه مدیریت دولتی و مبارزه با فساد حزب حاکم قزاقستان در مورد مصادره زمین های تصرف شده توسط بالت نظربایف ، برادر نورسلطان نظربایف ، نخستین رییس جمهور این کشور خبر داد.

پایگاه اطلاعاتی حزب امانت با استناد به سایراف گزارش داده که در حال حاضر 239 هزار هکتار زمین در استان مانغیستائو و 60 هزار هکتار دیگر در استان ژامبیل متعلق به شرکت های تابعه بالت نظربایف به دولت بازگردانده شده است.

پیش از این با همکاری دادستانی کل قزاقستان، 59 قطعه زمین که مالکیت آن در شرایط مشکوکی به برادر نظربایف واگذار شده، شناسایی شده است.

سایراف در صحبت با رسانه های این کشور توضیح داد که شورای مبارزه با فساد حزب حاکم یک ساختار عمومی است و در صورت دریافت نشان و شواهدی، دادستانی کل قانونی بودن یا غیرقانونی بودن برخی اقدامات خاص ارگان های دولتی را بررسی می کند.

وی افزود: شکایتی از گروهی از مردم در منطقه آلماتی مبنی بر اقدامات غیرقانونی دریافت شد و درخواستی را برای 244 هکتار زمین در آلماتی، تالگار، آستانه، کاستا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصادره زمین های برادر «نظربایف» در قزاقستان

مصادره زمین های برادر «نظربایف» در قزاقستان