مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 بهمن 1401 ساعت 08:252023-02-03سياسي

غوغای مردم در خیابان


با شدت گرفتن مبارزات سیاسی مردم ایران و نمایان تر شدن مخالفت آنان با رژیم پهلوی به خصوص پس از برگزاری نماز عید فطر در شهریور، غوغای تاسوعا و عاشورای حسینی در ماههای آبان و آذر و قیامِ اربعین حسینی در اواخر دی 1357 حضور آنان در خیابان ها و مشارکت شان در سرنگونی .

- با شدت گرفتن مبارزات سیاسی مردم ایران و نمایان تر شدن مخالفت آنان با رژیم پهلوی به خصوص پس از برگزاری نماز عید فطر در شهریور، غوغای تاسوعا و عاشورای حسینی در ماههای آبان و آذر و قیامِ اربعین حسینی در اواخر دی 1357 حضور آنان در خیابان ها و مشارکت شان در سرنگونی رژیم پهلوی جدی تر و پر تعدادتر از ماههای قبل شد.

آنان با شعار الله اکبر و مرگ بر شاه انزجار روزافزون خود از شاه، دربار و حکومت تحت امرش را با زبان نرم و بدون خشونت بیان کردند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، امروز چهاردهم بهمن ماه چهارمین روز از چهل و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران در سال 1357 است.

با تشدید خشونت های نظامی و امنیتی رژیم پهلوی علیه مردم انقلابی و بیشتر کردن ساعت حکومت نظامی در تهران و سایر شهرهای ایران، فرماندهان و نظامیان رژیم ابایی از به رگبار بستن دختران و پسران، زنان و مردان و پیرزن ها و پیرمردهای که با شعار الله اکبر خمینی رهبر و مرگ بر شاه خواستار پایان رژیم طاغوت بودند، نداشتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

غوغای مردم در خیابان

غوغای مردم در خیابان