مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 14 بهمن 1401 ساعت 05:252023-02-03سياسي

صفر تا صد مالیات در بودجه 1402


هجمه انتقادات به افزایش درآمدهای مالیاتی دولت در بودجه سال 1402 در حالی مطرح می شود که هنوز برخی از درآمدهای مالیاتی در لایحه بودجه لحاظ نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در هفته گذشته در حالی با کلیات بودجه سال 1402 موافقت کردند که برخی از رسانه ها، انتقادات بی سابقه ای نسبت به برنامه مالیاتی دولت در این لایحه مطرح کرده بودند؛ البته در سالیان گذشته که بار مالیاتی کمتری در بودجه سالانه لحاظ می شد نیز انتقادات گسترده ای به نفت محور بودن بودجه و عدم اراده دولت نسبت به ایجاد درآمدهای پایدار و خروج از اقتصاد تک محصولی مطرح می شد.

دولت میزان درآمدهای مالیاتی خود در سال 1402 را بیش از 838 هزار میلیارد تومان پیش بینی کرده است، منتقدان اما با تأکید بر این نکته که کشور در یک شرایط نامناسب اقتصادی قرار دارد، افزایش نزدیک به 50 درصدی درآمدهای مالیاتی را ناصواب داستند؛ در این گزارش به دنبال این هستیم که درآمدهای مالیاتی پیش بینی شده در بودجه سال آینده را مورد واکاوی قرار دهیم.

نفت یا مالیات؟! از سالیان دور همواره بحث خروج از اقتصاد نفتی و حرکت در مسیر اصلاح نظام مالیات ستانی مطرح بوده است و این گزاره مربوط جناح خاصی نیست و کارشناسان اقتصادی هر دو جناح اصلی کشور بر آن تأکید داشته اند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صفر تا صد مالیات در بودجه 1402

صفر تا صد مالیات در بودجه 1402