مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 بهمن 1401 ساعت 21:152023-02-02سياسي

تاریخ شفاهی درس های مهمی را در اختیار مردم قرار می دهد


بجنورد_ فعال حوزه تاریخ شفاهی بر لزوم شناخت گذشته تاکید کرد و گفت: اگر تاریخ خودمان را نشناسیم و ننویسیم و به آیندگان نسپاریم، فردایی نخواهیم داشت.

- عاطفه طالب پور در گفت وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: شنیدن تاریخ از زبان کسانی که خودشان یک حادثه را تجربه کرده اند، سختی ها و آسایش آن را لمس کرده و آن را تلخ یا شیرین می شمارند، درس بزرگی برای آحاد جامعه است.

این فعال حوزه تاریخ شفاهی گفت: آن هنگام که دشمن دست دوستی به سوی ما دراز کرده لازم است برگردیم و شرایط تعهد و بدعهدی اش را در تاریخ بسنجیم.

وی افزود: آن زمان که از سختی و تلخی زندگی دم می زنیم و شرایط را سخت می پنداریم، خوب است چند ورق تاریخ و چند خط تجربه بخوانیم؛ شاید راه گشای کم طاقتی هایمان باشد.

طالب پور گفت: امروز بسیاری از کتاب های تاریخ، حتی تاریخ اسلام، تشیع و ایران که در دست ماست، در برترین دانشگاه های غرب نگارش شده است.

این بانوی نویسنده بیان داشت: حال این سوال ایجاد می شود که آیا آن ها که روزگاری حتی نام کتاب و مدرسه و دانشگاه برایشان غریب بود و علم را از مشرق زمین به سرقت بردند، تاریخ ما را آنگونه که بود روایت کرده اند؟ وی گفت: همواره در پی تحقیر ما و تاریخ ما بودند چون می خواستند تاریخ ما را آنگونه که خودشان می خواهند روایت کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تاریخ شفاهی درس های مهمی را در اختیار مردم قرار می دهد

تاریخ شفاهی درس های مهمی را در اختیار مردم قرار می دهد