مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 بهمن 1401 ساعت 18:352023-02-02سياسي

حق آبه کارون از سرشاخه ها منتقل می شود / احداث سد مارون 2 هنوز روی میز است


نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب از سرشاخه های کارون یکی از خطرهایی است که همه منطقه را نابود می کند؛ متاسفانه هنوز کسانی هستند که حق آبه را از سرشاخه های کارون می گیرند و به جای دیگر منتقل می کنند.

- ایسنا/خوزستان نماینده شادگان در مجلس شورای اسلامی گفت: انتقال آب از سرشاخه های کارون یکی از خطرهایی است که همه منطقه را نابود می کند؛ متاسفانه هنوز کسانی هستند که حق آبه را از سرشاخه های کارون می گیرند و به جای دیگر منتقل می کنند.

حجت الاسلام مجید ناصری نژاد در مراسم روز جهانی تالاب ها که امروز (13 بهمن ماه) در اهواز برگزار شد، با بیان اینکه نگهداشت آب در تالاب شادگان سخت شده و باید برای آن فکری شود، اظهار کرد: تالاب شادگان از رودخانه های جراحی و کارون تغذیه می شود.

سد مارون در بالادست رودخانه به منظور رسیدن آب به 50 هزار هکتار زمین زراعی احداث شد اما اکنون حداقل 120 هزار هکتار زمین زراعی یعنی حدود سه برابر، از این سد آبیاری می شوند بنابراین آب به تالاب نمی رسد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، وی افزود: در قانون احداث سد مارون، حق آبه تالاب شادگان 5 مترمکعب در ثانیه تعیین شده است که به تالاب نمی رسد.

ناصری نژاد گفت: به دلیل توسعه کشت در بالادست با همکاری سازمان های مربوطه، چند سالی است که از رودخانه جراحی آبی به تالاب شادگان نمی رس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حق آبه کارون از سرشاخه ها منتقل می شود / احداث سد مارون 2 هنوز روی میز است

حق آبه کارون از سرشاخه ها منتقل می شود / احداث سد مارون 2 هنوز روی میز است