مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 بهمن 1401 ساعت 15:252023-02-02سياسي

از وضعیت بحرانی کارون به دلیل ورود فاضلاب تا خشک شدن جراحی با احداث سد مارون 2


ورود 10 هزار مترمکعب فاضلاب رودخانه کارون را به فاضلاب تبدیل کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اهواز، حجت الاسلام مجید ناصری نژاد نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به شرایط نامناسب رودخانه کارون اظهار کرد: با ورود 10 هزار مترمکعب فاضلاب صنعتی و شهری به کارون این رودخانه به فاضلاب تبدیل شده است.

وی با ابراز گله مندی از غفلت صورت گرفته نسبت به وضعیت بحرانی رودخانه کارون افزود: اگر اعتباری صرف جمع آوری پساب کارون می شد آب این رودخانه نیز وضعیت بهتری داشت.

نماینده مردم شادگان در مجلس فعال نبودن تصفیه خانه شرق اهواز را عامل ورود پساب به کارون عنوان کرد و گفت: تصفیه خانه شرق اهواز همیشه فعال نیست به همین دلیل فاضلاب اهواز یا به رودخانه کارون ریخته می شود و یا در تالاب شادگان تخلیه می شود.

ناصری نژاد بیان اینکه متوسط شوری کارون در محدوده دارخوین پنج هزار است، گفت: این وضعیت رودخانه کارون را در شرایط نامناسبی قرار داده است.

نماینده مردم شادگان در مجلس شورای اسلامی وضعیت تالاب شادگان را نیز نگران کننده دانست و گفت: به دلیل ورود پساب نیشکر به تالاب شادگان بسیاری از بخش های این تالاب را نیزار پوشانده است و اگر سد مارون 2 ساخته شود دیگر هیچ آبی به تالاب شادگان نخواهد رسید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از وضعیت بحرانی کارون به دلیل ورود فاضلاب تا خشک شدن جراحی با احداث سد مارون 2

از وضعیت بحرانی کارون به دلیل ورود فاضلاب تا خشک شدن جراحی با احداث سد مارون 2