مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 بهمن 1401 ساعت 14:252023-02-02بين الملل

نگرانی سیاستمداران آمریکایی از عدم آمادگی ارتش برای جنگ احتمالی با چین


بر اساس گزارش یک نشریه آمریکایی، هشدارهای اخیر در واشنگتن در خصوص احتمال جنگ بین آمریکا و چین در جامعه نظامی این کشور را برانگیخته و نمایندگان کنگره آمریکا نسبت به میزان مجهز بودن این کشور برای سناریوی احتمالی جنگ با پکن در اوایل سال 2025 سوال می پرسند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، راجر ویکر، سناتور جمهوریخواه ارشد کمیته نیروهای مسلح سنای آمریکا به نشریه نیوزویک گفت: ما از سطحی که باید پیدا کرده باشیم خیلی عقب هستیم.

این بر عهده کنگره است که تلاش های دولت را در این زمینه رهبری کند.

مایک مینیهان، ژنرال چهار ستاره و از فرماندهان ارشد نیروی هوایی آمریکا در یادداشتی که روز جمعه برای افسران تحت امرش فرستاد، پیش بینی کرد آمریکا ممکن است ظرف دو سال آینده خود را درگیر جنگی با چین بر سر تایوان ببیند.

جو بایدن، رییس جمهوری آمریکا نیروهای آمریکایی را متعهد به دفاع از تایوان در صورت تصمیم چین برای حمله به این جزیره کرده و یادداشت اخیر مینیهان نگرانی سیاستمداران آمریکایی را در مورد آمادگی نظامی ارتش این کشور برانگیخته است.

راجر ویکر به نیوزویک گفت که خواستار بازگرداندن دکترین ارتش آمریکا به دکترین صلح از طریق قدرت رونالد ریگان، رییس جمهور اسبق این کشور به معنی داشتن نیروی نظامی قدرتمند به عنوان بازدارنده از جنگ است تا این دکترین برای یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نگرانی سیاستمداران آمریکایی از عدم آمادگی ارتش برای جنگ احتمالی با چین

نگرانی سیاستمداران آمریکایی از عدم آمادگی ارتش برای جنگ احتمالی با چین