مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 بهمن 1401 ساعت 12:502023-02-02سياسي

دیدار وزیر دفاع طالبان با معاون سفیر ایران در کابل


در دیدار وزیر دفاع طالبان با معاون سفیر ایران در کابل، مناسبات امنیتی فیمابین از جمله همکاری در زمینه تامین امنیت مرزهای مشترک، مبارزه هدفمند با تروریسم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار سایت افغانستان خبرگزاری فارس، وزارت دفاع دولت موقت طالبان اعلام کرد که محمد یعقوب مجاهد ، امروز (پنج شنبه 13 بهمن) با سید حسن مرتضوی ، معاون سفیر جمهوری اسلامی ایران در کابل، دیدار و گفت وگو کرد.

در این دیدار دو طرف بر روی تحکیم روابط حسنه بین دو کشور و سایر موضوعات مورد نظر بحث و تبادل نظر کردند.

همچنین در این دیدار در مورد مناسبات امنیتی فیمابین از جمله همکاری در زمینه تامین امنیت مرزهای مشترک، مبارزه هدفمند با تروریسم و مبارزه با قاچاق مواد مخدر مذاکره و تبادل نظر گردید.

همچنین سه شنبه هفته گذشته حسن کاظمی قی سفیر ایران در افغانستان از اقدامات جدید تهران برای تسهیل روابط دوجانبه با افغانستان خبر داد.

  پیش از این امیرخان متقی، وزیر خارجه طالبان در دیدار حسن کاظمی قمی از تسهیلات در روند صدور روادید، همکاری های اقتصادی، تامین امنیت مرز مشترک، میزبانی جمهوری اسلامی ایران از مهاجرین افغانستانی، تلاش برای اعزام بیماران افغانستانی به ایران و همچنین کمک های بشردوستانه ایران قدردانی و بر همکاری


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دیدار وزیر دفاع طالبان با معاون سفیر ایران در کابل

دیدار وزیر دفاع طالبان با معاون سفیر ایران در کابل