مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 بهمن 1401 ساعت 12:002023-02-02بين الملل

رییس پارلمان جمهوری چک در تدارک سفر به تایوان


رییس پارلمان جمهوری چک یک روز بعد از واکنش تند چین به حمایت رییس جمهور منتخب این کشور از برقراری روابط قدرتمندتر با تایوان، اعلام کرد قصد سفر به این جزیره را دارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از پایگاه بلومبرگ، مارکتا پکارووا آدامووا، رییس پارلمان جمهوری چک اظهار کرد، روز چهارشنبه با جوزف وو وزیر امور خارجه تایوان درباره برنامه سفرش به این جزیره در ماه مارس صحبت کرده است.

یک روز قبل از آن، چین اعلام کرد، اظهارنظرهای پتر پاول، رییس جمهور منتخب جدید جمهوری چک درباره تایوان را مداخله جدی در امور خود می داند.

رییس جمهور منتخب جدید جمهوری چک که سابقا یک مقام نظامی ارشد ناتو بوده، چند روز قبل با تسای اینگ ون، رهبر تایوان گفتگو انجام داد.

چین، تایوان را به عنوان بخشی از خاک خود در نظر می گیرد و شی جینپینگ، رییس جمهور چین وعده داده تایوانی که به صورت دموکراتیک اداره می شود را در صورت لزوم با توسط به زور در کنترل بگیرد.

پکارووا آدامووا اظهار کرد، به وزیر امور خارجه تایوان اطمینان داد، یکی از اولویتهای دموکراسی پارلمانی کشورش، حمایت نظام مند از شرکایی است که به اصول حقوق بشر و لیبرال دموکراسی احترام می گذارند.

این مقام ارشد جمهوری چک همچنین قرار است در جریان تور سفرهایش به آسیا به کره جنوبی هم سفر کند و در توییتر نوشت، تایوان یک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رییس پارلمان جمهوری چک در تدارک سفر به تایوان

رییس پارلمان جمهوری چک در تدارک سفر به تایوان