مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 بهمن 1401 ساعت 09:102023-02-02پزشكي

اضافه کردن 2هزار نفر به جمعیت ایران با پیشگیری از سرطان روده بزرگ


رییس مرکز تحقیقات مدیریت و اقتصاد سلامت دانشگاه گفت: پیشگیری مناسب از ابتلای افراد به سرطان روده بزرگ مثل این است 2 هزار نفر با متوسط عمر 80 سال به جمعیت ایران اضافه شده است.

- محمد رضا رضایتمند در گفت وگو با خبرنگار مهر به مقایسه آماری سرطان روده بزرگ در اصفهان با کشور پرداخت و اظهار داشت: از هر صد هزار نفر سالانه 7 نفر از مبتلایان سرطان روده بزرگ در کشور فوت می کنند که این آمار برای اصفهان 8 نفر است.

وی بیان داشت: در کشور هر سال 12 مورد جدید ابتلاء به سرطان روده بزرگ در هر صد هزار نفر گزارش می شود که این آمار برای اصفهان حدود 14 نفر است.

رییس مرکز تحقیقات مدیریت و اقتصاد سلامت دانشگاه ادامه داد: در کشور از هر صد هزار نفر حدود 57 نفر مبتلا به سرطان روده بزرگ هستند که این آمار برای اصفهان 66 نفر است.

رضایتمند گفت: بر اساس شاخص آماری(DALY) 160000 عمر مردم ایران بخاطر مرگ زودرس و ناتوانی ناشی از سرطان روده بزرگ در طول یکسال کاهش می یابد.

رییس مرکز تحقیقات مدیریت و اقتصاد سلامت دانشگاه افزود: اگر با پیشگیری مناسب بتوانیم جلوی ابتلای افراد به این سرطان را بگیریم مثل این است 2 هزار نفر با متوسط عمر 80 سال به جمعیت اضافه کرده ایم.

وی اضافه کرد: پیشگیری از سرطان روده بزرگ با غربالگری به موقع به راحتی و با هزینه بسیار اندکی امکان پذیر است و در مطالعه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اضافه کردن 2هزار نفر به جمعیت ایران با پیشگیری از سرطان روده بزرگ

اضافه کردن 2هزار نفر به جمعیت ایران با پیشگیری از سرطان روده بزرگ