مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 13 بهمن 1401 ساعت 07:252023-02-02سياسي

مردمی سازی؛ راهی که باید پیمود


مردمی سازی همیشه با خصوصی سازی یکسان نیست.

مردمی سازی به معنای مشارکت عموم مردم با پشتوانه های ریز و درشت خود در به دست گرفتن کارهاست نه کاستن از نقش و اعتبار دولت به نفع کارتل های انحصاری و اشخاص متشخص خاص.

- خبرگزاری فارس لرستان_ مسعود کریمی بیرانوند در یادداشتی در خصوص ضرورت مردمی سازی نوشت؛   از نیمه دوم قرن بیستم، رویکرد جدیدی در علم و هنر با عنوان پست مدرنیسم پدیدار شد که خبر از دوره نوینی در حیات بشری می داد.

پست مدرنیست ها می گویند، ویژگی های مهمی مانند نسبیت گرایی، عدم قطعیت، مرکز گریزی، تکثر، غیریت پذیری و جزیی نگری در همه صحنه های زندگی امروزی نشان می دهند که اصول مدرنیسم مثل سازماندهی متمرکز، هدف گذاری های کلی و آرمانی، نظم و انضباط ساختاری و کلان روایت های علمی دیر وقتی است که به خیل افسانه های باستان پیوسته است.

 به رغم تناقضات منطقی و تضادهای درونی که در اندیشه و خیال پست مدرن ها هست و خردمندان روزگار از هم اکنون مهر بطلانی بر مدعیات آنها زده اند و آن را نه رنسانسی دیگر که به مثابه عفونت های تازه ای از زخمی قدیمی می دانند که مدرنیسم بواسطه خصومت با خدامحوری و دین مداری بر تارک تاریخ وارد آورد، لیک جنگ زرگری میان این دو فرزند خلف اومانیسم و افشاگری های متقابل طرفدارانشان، حاوی نکاتی قابل توجه و مفید است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مردمی سازی؛ راهی که باید پیمود

مردمی سازی؛ راهی که باید پیمود