مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 20:302023-02-01اقتصادي

آغاز عملیات استحکام بخشی 10 پل تاریخی لرستان


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان از آغاز عملیات استحکام بخشی 10 پل تاریخی این استان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، عطا حسن پور امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: در راستای حفاظت از پل های تاریخی لرستان عملیات استحکام بخشی 10 پل تاریخی استان از جمله پل کشکان ، پل شکسته ، سیاه پله و کلهر به زودی آغاز می شود.

وی، بیان داشت: با پیگیری های صورت گرفته و از محل اعتبارات ابلاغی به منظور حفاظت اضطراری از پل های ده گانه و بزرگ لرستان، اعتباری بالغ بر چهار میلیارد ریال اختصاص یافته است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی لرستان با بیان اینکه در این مرحله از استحکام بخشی علاوه بر مرمت و استحکام بخشی پل ها عملیات رفع خطر در آب ها نیز انجام خواهد شد، افزود: در جریان سیل سال 98 خسارت زیادی بر پیکره پل های تاریخی استان وارد شد که بر اساس برآورد کارشناسان اعتباری بالغ بر 50 میلیارد تومان برای استحکام بخشی و مرمت کامل این بناهای ارزشمند نیاز است.

مصطفی نژاد مدیر پایگاه پل های تاریخی لرستان نیز، گفت: پرونده 100 پل تاریخی لرستان به عنوان مجموعه پل های تاریخی لرستان در حال حاضر در فهرست موقت آثار جهانی قرار دارد که در صورت تحقق این مهم می تواند در راستای حفاظت از این بناها بسیار تأثیرگذار باشد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آغاز عملیات استحکام بخشی 10 پل تاریخی لرستان

آغاز عملیات استحکام بخشی 10 پل تاریخی لرستان