مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 18:202023-02-01سياسي

فهم جلوه های جدید حوادث با تاریخ شفاهی/لزوم توجه بیشتر به این امر


رییس حوزه هنری خراسان شمالی به تشریح ویژگی های مثبت تاریخ شفاهی پرداخت و گفت: با تاریخ شفاهی می توان به زوایای پنهان حوادث پی برد.

- اکرم صدیقی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: تاریخ شفاهی، از تاریخ برای تاریخ گفتن است؛ افرادی از اقشار مختلف که مشاهدات و احساساتشان در تلاقی زمانی حوادث مهم، دارای اهمیت تاریخی شده است و حالا با این فرصت ایجاد شده می توانند بخشی از پازل تاریخ واقعه را تکمیل کنند.

رییس حوزه هنری خراسان شمالی با تاکید بر اینکه این افراد از اجتماع های مختلفی همچون بانوان، جوانان، رزمندگان، معلمان و… هستند، ادامه داد: با تاریخ شفاهی می توان به زوایای پنهان حوادث پی برد و نتیجه نهایی یک تصمیم کلان را در رده های افراد عمل کننده و اجرایی آن و یا حتی در سطح خانواده یک رزمنده دید.

وی افزود: با تاریخ شفاهی می توان به ترس ناشی از حضور یک رزمنده در میدان مین پی برد؛ ترسی که از جنس احساسات انسانی است و در نهایت پا به پای او بر ترس غلبه کرد و به شهامت رسید.

صدیقی گفت: تاریخ شفاهی است که توانسته معنای انتظار کشیدن یک زن برای رسیدن یک خبر از همسر رزمنده اش را به مخاطب منتقل کند و یا مخاطب را حین خواندن نوع رفتار یک اسیر در اسارتگاه برای فراموش نکردن نام و چهره عزیزانش به عمق واژه اسارت نزدیک کند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فهم جلوه های جدید حوادث با تاریخ شفاهی/لزوم توجه بیشتر به این امر

فهم جلوه های جدید حوادث با تاریخ شفاهی/لزوم توجه بیشتر به این امر