مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 13:352023-02-01سياسي

مبنای قانونی بودن مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا چیست؟


مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا که به تأیید رهبر انقلاب برسد، با استناد به اصل 57 قانون اساسی و اختیارات ویژه مقام رهبری مبنای قانونی دارد.

- گروه سیاسی خبرگزاری فارس: در روزهای اخیر و پس از انتشار اخبار مصوبه مولدسازی اموال دولت از سوی شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا، مجدداً شبهاتی در مورد این شورا و قانونی بودن مصوبات آن از سوی عده ای مطرح می شود.

  اما شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا چیست و چرا تشکیل شد؟ دوم خردادماه سال 1397 و پس از خروج آمریکا از برجام و شروع موج جدید تحریم های آمریکا، رهبر معظم انقلاب در دیدار با مسئولان نظام، فرمودند: دشمن ما اتاق جنگ را برده است در وزارت خزانه داری؛ [اتاق] جنگ علیه ما به جای وزارت دفاع، وزارت خزانه داری آنها است، به شکل فعال هم مشغولند .

من عرض می کنم اینجا هم بایست ستاد مقابله ی با شرارتِ این دشمن در مجموعه ی اقتصادی تشکیل بشود؛ وزارت خارجه باید پشتیبانی کند، باید به صورت همراه کمک کند، لکن بایست در مرکز اقتصادی دولت این ستاد تشکیل بشود و این کار را دنبال کنند.

  محمدرضا پورابراهیمی رییس کمیسیون اقتصادی مجلس تیرماه سال 97 در یادداشتی که در نشریه خط حزب الله منتشر شد، در مورد ایده تشکیل شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا عنوان کرد: رهبر انقلاب، در هشتم اردیبهشت ماه سال 1397، در جلسه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مبنای قانونی بودن مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا چیست؟

مبنای قانونی بودن مصوبات شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا چیست؟