مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 13:162023-02-01اقتصادي

احداث نخستین نیروگاه خورشیدی در گیلان


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، تأمین برق پایدار و توسعه شبکه انتقال و توزیع از مهم ترین پیش نیازهای محور توسعه پایدار بر رشد محور اقتصادی کشورهاست و گیلان یکی از استان هایی است که ظرفیت های بسیار خوبی در زمینه تولید برق از منابع انرژی تجدیدپذیر را دارد.

بهمن داراب زاده، مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به طرح های اجرایی شبکه برق استان در آستانه دهه فجر اظهار کرد: در حدود چهار دهه بعد از انقلاب اسلامی شرایط شبکه برق استان به تبع برق کشور توفیقات و پیشرفت های چشمگیری داشت و ما به لحاظ تولید از 470 مگاوات به عدد دو هزار و 854 مگاوات رسیده ایم و این به معنای رشد چند برابری است.

وی به جهش و پیشرفت خطوط انتقال و فوق توزیع برق اشاره کرد و گفت: استان گیلان از 700 کیلومتر مدار برق، حدود سه هزار کیلومتر رشد و افزایش داشته است.

مدیرعامل شرکت برق منطقه ای گیلان با اشاره به کسب رتبه برتر گیلان در بخش پایداری برق در سال گذشته تصریح کرد: به لحاظ پایداری در چندین سال پیاپی، گیلان از مقام های برتر کشوری بوده که با 3.

44 درصد تولید برق جایگاه سیزدهم را در کشور دارد و این جایگاه مطلوبی است.

داراب زاده با اشاره به هدف گذاری 15 پروژه برق در گیلان گفت: سه پروژه مهم را در دهه فجر در دست اجرا داریم که با سرمایه گذاری حدود 55 م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

احداث نخستین نیروگاه خورشیدی در گیلان

احداث نخستین نیروگاه خورشیدی در گیلان