مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 12:002023-02-01بين الملل

از جنگ افزار تا هوش مصنوعی؛ همکاری جدید آمریکا و هند در رقابت با چین


کاخ سفید همکاری جدیدی را با هند در زمینه های تجهیزات نظامی، نیمه هادی ها و هوش مصنوعی آغاز کرد که امید دارد در رقابت با چین مفید واقع شود.

- از جنگ افزار تا هوش مصنوعی؛ همکاری جدید آمریکا و هند در رقابت با چین کاخ سفید همکاری جدیدی را با هند در زمینه های تجهیزات نظامی، نیمه هادی ها و هوش مصنوعی آغاز کرد که امید دارد در رقابت با چین مفید واقع شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، واشنگتن قصد دارد شبکه های تلفن همراه غربی بیشتری در شبه قاره هند ایجاد کند تا با شرکت مخابراتی چینی هوآوی رقابت کند، متخصصان تراشه های کامپیوتری هندی را به آمریکا ببرد و از همکاری شرکت های دو کشور در حوزه تجهیزات نظامی – از جمله سامانه های توپخانه ای – حمایت کند.

در عین حال، مشکلات زیادی بر سر راه این برنامه وجود دارد، از جمله محدودیت های واشنگتن در تبادل فناوری های نظامی، صدور ویزا برای کارگرهای مهاجر و وابستگی دیرینه هند به جنگ افزارهای روسیه.

در همین رابطه، جیک سالیوان و آجیت دوال، مشاوران امنیت ملی آمریکا و هند روز سه شنبه با مقامات ارشد دو کشور در کاخ سفید دیدار کردند تا طرح فناوری های حیاتی و نوظهور آمریکا و هند را آغاز کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از جنگ افزار تا هوش مصنوعی؛ همکاری جدید آمریکا و هند در رقابت با چین

از جنگ افزار تا هوش مصنوعی؛ همکاری جدید آمریکا و هند در رقابت با چین