مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 11:452023-02-01پزشكي

ادغام آموزش پزشکی موجب تحقق عدالت در آموزش عالی کشور شد


به دلیل نظام آموزش پزشکی ادغام یافته، قابلیت دسترسی به خدمات آموزشی ارتقا یافته و در نتیجه توانستیم عدالت در آموزش عالی را در کشور تحقق ببخشیم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از وزارت بهداشت، دکتر باقر لاریجانی، در هفتمین همایش مرجعیت علمی با عنوان ادغام آموزش علوم پزشکی در نظام سلامت؛ دستاورد پرافتخار و تجلی مرجعیت علمی نظام جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: عدالت در آموزش عالی مبحث مهمی است، چراکه یکی از اهداف آموزش عالی این است که بتواند عدالت آموزش عالی را بسط و گسترش داده و آموزش را به صورت عادلانه در دسترس همه قرار دهد.

وی افزود: باید دسترسی آسان تر برای دانشجویان و دانش آموختگان فراهم شود، زیرا عدالت اجتماعی در تمام ابعاد باید تجلی پیدا کند.

لاریجانی با بیان اینکه عدالت از منظر آموزش عالی، سه ویژگی دارد، این ویژگی ها را قابلیت دستیابی، قابلیت دسترسی و اثری که در کیفیت مداوم آموزش عالی دارد، برشمرد و گفت: در بحث نظام ادغام یافته آموزش عالی، این سه اصل، بسیار مهم و قابل تحقق هستند.

وی در این خصوص ادامه داد: در مورد قابلیت دستیابی، باید بگویم که از سال 1365 تا 1396، پنج برابر سرعت جمعیت کشور، جمعیت دانشجویی را گسترش دادیم، بنابراین به دلیل اینکه نظام آموزشی ادغام یافته ای داشتیم، قابلیت دسترسی به خدمات آموزشی ارتقا یا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادغام آموزش پزشکی موجب تحقق عدالت در آموزش عالی کشور شد

ادغام آموزش پزشکی موجب تحقق عدالت در آموزش عالی کشور شد