مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 10:402023-02-01پزشكي

موفقیت های پژوهشگاه رویان در درمان بیماری پارکینسون


انجام طرح پژوهشی پیوند سلول های پیش ساز دوپامینرژیک مغز میانی مشتق شده از سلول های بنیادی جنینی انسانی به مدل بیماری پارکینسون در میمون از نتایج تلاش های پژوهشگران پژوهشگاه رویان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از جهاددانشگاهی، پژوهشگاه رویان به عنوان یکی از مراکز علمی موفق در ایران، تاثیر مثبتی در جنبه های مختلف درمانی از جمله درمان ناباروری زوجین، سلول درمانی و پیشگیری و خدمات مختلف به بیماران دیابتی داشته است.

31 سال پیش در هشتم خرداد ماه سال 1370 مرکز جراحی محدود رویان با هدف ارایه خدمات درمانی به زوج های نابارور و پژوهش و آموزش در زمینه علوم باروری و ناباروری توسط زنده یاد دکتر سعید کاظمی آشتیانی و گروهی از پژوهشگران و همکارانش در جهاددانشگاهی علوم پزشکی ایران تأسیس شد.

به مناسبت فرا رسیدن دهه مبارک فجر به بررسی فعالیت مرکزی که هم اکنون در سی و یک سالگی خود به یکی از قطب های مهم پزشکی علوم تولید مثل و تحقیقات سلولهای بنیادی در منطقه و جهان تبدیل شده است می پردازیم که در ادامه می خوانید.

تولید سلول بنیادی جنینی انسان پژوهشگاه رویان از جمله معدود مراکز تحقیقاتی ایران است که به دلیل پژوهش های بنیادی در مرزهای دانش و دستاوردهایی همچون دستیابی به توان تولید سلولبنیادی جنینی انسان و تولید نخستین حیوانات شبیه ساز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

موفقیت های پژوهشگاه رویان در درمان بیماری پارکینسون

موفقیت های پژوهشگاه رویان در درمان بیماری پارکینسون