مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 09:552023-02-01بين الملل

واشنگتن و مسکو دیگری را مسئول عدم بازرسی های هسته ای می دانند


دولت بایدن امتناع روسیه برای از سرگیری بازرسی های هسته ای را خطری برای معاهده استارت جدید و به طور کلی کنترل تسلیحات آمریکا و روسیه دانست.

- دولت بایدن امتناع روسیه برای از سرگیری بازرسی های هسته ای را خطری برای معاهده استارت جدید و به طور کلی کنترل تسلیحات آمریکا و روسیه دانست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از آسوشیتدپرس، وزارت امور خارجه آمریکا همچنین اتهامات روسیه مبنی بر ممانعت از بازرسی روس ها از سایت های هسته ای آمریکا را تکذیب کرد.

واشنگتن تاکید کرد که تلاش های کنترل تسلیحات هسته ای آمریکا و روسیه برای امنیت ایالات متحده، متحدانش و جهان در کل ضروری است.

وزارت امور خارجه آمریکا گفت: در مواقع تنش که حفاظت و شفافیت مهم ترین امر است، این مساله اهمیت بیشتری پیدا می کند.

بازرسی از سایت های نظامی ایالات متحده و روسیه تحت معاهده استارت جدید توسط هر دو طرف به دلیل شیوع ویروس کرونا در مارس 2020 متوقف شد.

کمیته ایالات متحده و روسیه ناظر بر اجرای این معاهده آخرین بار در اکتبر 2021 تشکیل جلسه داد، اما روسیه در اوت 2022 در اعتراض به حمایت ایالات متحده از اوکراین به طور یکجانبه آن را به حالت تعلیق درآورد.

وزارت امور خارجه آمریکا گفته است: امتناع روسیه از تسهیل فعالیت های بازرسی، ایالات متحده را از استفاده از حقوق مهم تحت این معاهده باز می د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واشنگتن و مسکو دیگری را مسئول عدم بازرسی های هسته ای می دانند

واشنگتن و مسکو دیگری را مسئول عدم بازرسی های هسته ای می دانند