مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 09:352023-02-01سياسي

طرح پژوهشی محققان ایرانی روی جلد یک نشریه بین المللی


دستاوردهای پژوهش محققان ایرانی که در یکی از مجلات معتبر بین المللی به چاپ رسید، طرح گرافیکی آن نیز به عنوان طرح روی جلد این نشریه بین المللی انتخاب شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از ستاد نانو، در پژوهش محققان ایرانی، ترکیب آمورف بورات سه فلزی آهن، کبالت و نیکل به عنوان یک ماده پیشرفته با استفاده از هیدروکسید دوگانه لایه ای این فلزات سنتز شد.

از این ترکیب به عنوان کاتالیست واکنش شکافت آب و کاتالیست کاتد باتری روی-هوا استفاده شد که در تمامی موارد عملکرد فوق العاده ای از خود نشان داد.

دستاوردهای این پژوهش در مجله Advanced Energy Materials با IF = 29.

7 به چاپ رسید و این مجله، طرح گرافیکی این مقاله را به عنوان طرح روی جلد (Front Cover) خود برگزید.

الکتروکاتالیست های آمورف که بر خلاف ساختارهای بلورین نظم بلند برد نداشته و فقط از نظم کوتاه برد برخوردار هستند، نسبت به همتاهای کریستالی خود فعالیت کاتالیستی بهتری نشان می دهند و این ویژگی به دلیل انعطاف پذیری ساختاری در مقیاس اتمی، نقص های ساختاری و سهولت در دسترس بودن سایت های فعال آنها است.

در این کار تحقیقاتی، الکتروکاتالیستی با ساختار آمورف از عناصر آهن، کبالت و نیکل سنتز شد و به واسطه نقش فعال الکتروکاتالیستی این سه عنصر فلزی که هر کدام از آنها در نمودارهای آتشفشانی (volcano plots) مربوط به فرایندهای تو


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طرح پژوهشی محققان ایرانی روی جلد یک نشریه بین المللی

طرح پژوهشی محققان ایرانی روی جلد یک نشریه بین المللی