مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 09:352023-02-01اجتماعي

همزیستی امید و آرزو ؛ درنای ماده رها سازی شد


مدیرکل محیط زیست مازندران از رهاسازی درنای ماده که از بلژیک به ایران فرستاده شد، خبرداد و گفت: درنای ماده بعد از پنج روز نگهداری، رهاسازی شد و بعد از پنج دقیقه این پرنده از سازه خارج و خود را به درنای امید نزدیک کرد؛ - پس از 10 دقیقه در کنارهم با رقص و آوازی که داشتند، نشان دادند که معارفه خوبی بین این دو پرنده انجام شده است.

عطااله کاویان امروز در جمع خبرنگاران در خصوص وضعیت درنای سیبری، اظهار کرد: بعد از پنج روز نگهداری درنای ماده که از بلژیک به ایران منتقل شده است در این مدت در سازه ای که به همین منظور تا زمان رها سازی تهیه شده بود نگهداری می شد و به صورت لحظه ای نیز مورد پایش قرار داشت.

وی با بیان اینکه در این مدت به صورت همزمان رفتار درنای امید نیز در تالاب و در مجاورت این سازه مورد پایش قرار گرفت، افزود: در این چند روز فاصله این دو پرنده بهم نزدیک تر شد و صبح روز گذشته به دلیل فراهم بودن شرایط مناسب و رعایت پروتکل های لازم رها سازی شد.

کاویان با اشاره به پیگیری های متعدد درحوزه اداره کل محیط زیست و سازمان متبوع با دفتر حیات وحش، تصریح کرد: مکاتبه ای با آقای گیل در کشور بلژیک انجام شد و درنای امید مطابق با استاندارد به نزدیک سازه درنای ماده قرار گرفت و این رها سازی به صورت تدریجی انجام شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

همزیستی امید و آرزو ؛ درنای ماده رها سازی شد

همزیستی امید و آرزو ؛ درنای ماده رها سازی شد