مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 09:102023-02-01سياسي

اولین شهید انقلاب در زنجان را بشناسید


احمد مرتضایی اولین شهید انقلاب در زنجان است که در 5 شهریور سال 57 به شهادت رسید.

- این روزها که مصادف با ایام پیروزی انقلاب است روزهایی ماندگار و فراموش ناشدنی در تاریخ ملت بزرگ ایران محسوب می شود، انقلابی که رساترین فریاد تاریخ، یعنی امام امت، آن را رهبری کرد و به فرجام رساند و برای حفظ آن با همه وجود تلاش کرد.

انقلاب ایران، انقلابی مبتنی بر بینش عمیق توحیدی و الهام گرفته از انقلاب سرخ عاشورای حسینی است که در آن عده ای قلیل، با اعتقادی وسیع و راسخ، نیروهای کفر و باطل را شکست دادند و چشم قدرتمندان را خیره ساختند.

با پای گذاردن در دایره معنویت و ایثار و شهادت بود که فرزانگان خاک، از این سرزمین پاک، به سوی افلاک، پر گشودند و تا نهایت تاریخ جاودانه شدند.

دهه مبارک فجر، تجلی شکوه‏مند حماسه و سرافرازی ملتی است که در عصر اسارت انسان و در روزگار قحطی انسانیت، با انقلاب اسلامی خویش، صفحه ه‏ای زرین را در تاریخ حیات آدمی گشود و صدای خداخواهی، معنویت، آزادی و استقلال را در گوش جان جهانیان طنین ‏انداز کرد اما نباید فراموش کرد چه جان هایی در راه به ثمر رسیدن این انقلاب فدا شد.

بی شک اگر فداکاری و ایثارگری شهدا نبود انقلاب ما امروز با این صلابت و اقتدار در جهان مطرح نبود؛ شهدایی که سر دادن اما ذره ای از خاک وطن را ندادند، شهدایی که خون


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اولین شهید انقلاب در زنجان را بشناسید

اولین شهید انقلاب در زنجان را بشناسید