مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 08:302023-02-01اقتصادي

کشاورزی ساوه از گزند سرما در امان است


با ورود یک جبهه هوای سرد در آذرماه سال 1395 که منجر به کاهش محسوس دمای هوای کشور شد، بخش اعظمی از باغات و مزارع کشور از جمله باغات شهرستان ساوه که قطب کشاورزی استان مرکزی است، - ایسنا/مرکزی با ورود یک جبهه هوای سرد در آذرماه سال 1395 که منجر به کاهش محسوس دمای هوای کشور شد، بخش اعظمی از باغات و مزارع کشور از جمله باغات شهرستان ساوه که قطب کشاورزی استان مرکزی است، آسیب جدی دیدند.

سرمازدگی آذرماه سال 1395 که تکرار خاطره تلخ سرمازدگی سال 1386 بود، منجر به کف بر شدن بیش از 90 درصد درختان انار شهرستان ساوه شد و بالغ بر 532 میلیارد تومان به انارستان های ساوه خسارت زد و از مجموع 11 هزار هکتار باغات انار ساوه حدود 9 هزار و 800 هکتار دچار سرمازدگی شدید شده و کف بر شدند.

کاهش محسوس دمای هوای ساوه در روزهای گذشته که تا چنددرجه زیر صفر رسید، این نگرانی را بوجود آورد که آیا احتمال دارد که این میزان برودت هوا بتواند به باغات و مزارع بویژه انارستان های ساوه خسارت وارد کرده باشد و مجددا خاطره تلخ سرمازدگی سالهای 1386 و 1395 تکرار شود؟ در همین رابطه معاون فنی و اجرایی جهاد کشاورزی شهرستان ساوه در گفت وگو با ایسنا، گفت: حاکم شدن جبهه هوای سرد در زمستان امسال تاکنون هیچ آسیبی به گیاهان و درختان وارد نکرده و حتی برای کشاورزی بسیار مفید بوده است و تامین نیاز سر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشاورزی ساوه از گزند سرما در امان است

کشاورزی ساوه از گزند سرما در امان است