مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 00:002023-01-31سياسي

وجود 3 هزار اثر میراثی در مازندران/ ایجاد زیرساخت های اقامتی در استان


مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران با بیان اینکه در استان مازندران 3هزار اثر میراثی داریم که از این تعداد 800 اثر ما ثبت ملی هستند، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، صادق برزگر مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مازندران درباره دستاوردهای 44 ساله انقلاب اسلامی و اقدامات دولت سیزدهم در این حوزه در مازندران اظهار کرد: در بحث ایجاد موزه ها، از ابتدای انقلاب 25 مورد ثبت موزه داشتیم که درحال حاضر فعال و درحال ارائه خدمات هستند.

وی با بیان اینکه در حوزه حفاظت و مرمت اشیای تاریخی طی 4 دهه 230 اثر ثبت شده است، افزود: در حوزه ساماندهی و مستندسازی اموال فرهنگی تاریخی استان 18هزار و 40 اثر را ثبت کردیم.

مدیرکل میراث فرهنگی مازندران با اشاره به اینکه تعداد 736 اثر ثبت آثار غیرمنقول تاریخی را داشتیم، اضافه کرد: در حوزه ثبت آثار منقول در استان 35 اثر ثبت شده و 77 اثر در استان ثبت طبیعی و 100 اثر هم به ثبت معنوی رسیده است.

برزگر با اعلام اینکه در طول چند دهه اخیر محدوده بافت تاریخی 6 شهر استان مازندران تعیین شده است، بیان کرد: در بحث عملکرد حریم هم 34 اثر ملی داشتیم که براساس ضوابط و محدوده های آثار ملی انجام شد.

وی یادآور شد: در حوزه واحد پژوهش معاونت میراث طی این مدت 97 اثر کاوش و در بحث مرمت هم تعداد 273 پروژه طی چند ده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وجود 3 هزار اثر میراثی در مازندران/ ایجاد زیرساخت های اقامتی در استان

وجود 3 هزار اثر میراثی در مازندران/ ایجاد زیرساخت های اقامتی در استان