مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 12 بهمن 1401 ساعت 00:002023-01-31بين الملل

تحلیل گر آمریکایی: دلارزدایی کشورها برای واشنگتن فاجعه بار می شود


تحلیل گر برجسته آمریکایی معتقد است: سیاست مالی واشنگتن با هدف مصادره دارایی ها و اعمال تحریم ها، موقعیت دلار را تضعیف کرده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه اقتصاد بین الملل خبرگزاری فارس به نقل از اسپوتنیک، پال کریگ رابرتس اقتصاد دان آمریکایی و یکی از مقامات کاخ سفید در دوران دولت رونالد ریگان در دهه هشتاد، در مقاله ای نوشت: اگر عربستان و سایر کشورها دلارهای نفتی را کنار گذارند، این امر منجر به حوادث فاجعه بار در ایالات متحده خواهد شد.

وی توضیح داد: اعلان اخیر عربستان سعودی مبنی بر پذیرش پرداخت های نفتی با ارزهایی غیر از دلار، خبر مهمی است که مطبوعات نادیده گرفته اند.

این اقتصاددان آمریکایی معتقد است سیاست مالی واشنگتن با هدف مصادره دارایی ها و اعمال تحریم ها، موقعیت دلار را تضعیف کرده است.

رابرتس گفت که اکنون بسیاری از کشورها تمایل خود را برای استفاده از ارزهای ملی در تجارت بین المللی ابراز می کنند تا تحت تاثیر تهدیدهای احتمالی ایالات متحده قرار نگیرند.

وی تاکید کرد: اگر عربستان دلار نفتی را کنار بگذارد، تقاضا برای پول آمریکا و ارزش دلار کاهش می یابد و این تهدیدی جدی برای اقتدار واشنگتن و قدرت مالی بانک های آمریکایی است.

پال کریگ رابرتس اقتصاددان آمریکایی است، او معاون وزارت خزانه داری آمریکا در زمان تصدی رونالد ریگان رییس جمه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تحلیل گر آمریکایی: دلارزدایی کشورها برای واشنگتن فاجعه بار می شود

تحلیل گر آمریکایی: دلارزدایی کشورها برای واشنگتن فاجعه بار می شود