مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 20:362023-01-31اجتماعي

رهاسازی درنای سیبری منتقل شده از بلژیک در طبیعت + عکس


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از مازندران، عطاءالله کاویان مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران در ارتباط با اخرین وضعیت درنای سیبری منتقل شده از بلژیک به فریدونکنار در جمع خبرنگاران اظهار کرد: بعد از گذشت 5 روز نگهداری درنای ماده که از کشور بلژیک به کشور ایران منتقل شد، این پرنده در سازه ای که به همین منظور تا زمان رهاسازی تهیه شده بود، قرار داشت.

وی افزود: علاوه بر آن به صورت لحظه ای و شبانه روزی رفتار پرنده مورد پایش و بررسی قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست مازندران بیان کرد: همزمان در این مدت رفتار درنای امید هم در تالاب و مجاورت این سازه طی روزهای گذشته مورد بررسی و پایش قرار گرفت.

کاویان تصریح کرد: طی این مدت فاصله دو پرنده به هم نزدیک و نزدیک تر شد تا اینکه صبح امروز راس ساعت 7 به سبب فراهم بودن شرایط مناسب برای رهاسازی با پروتکل های لازم و خرد جمعی توسط مجموعه همکاران در حوزه اداره کل محیط زیست و پیگیری های سازمان و مکاتبات با کشور بلژیک زمانی کا درنای امید مقابل سازه درنای ماده قرار گرفت، مطابق با پروتکل استاندارد رهاسازی به طور تدریجی انجام شد.

وی ادامه داد: درب سازه به طور تدریجی باز شد و بعد از پنج دقیقه درنای ماده از سازه خارج شد و این درنا به تدریج خود را به درنای امید نزدیک کرد و پس از حدود 10دقیقه در کنار هم با رقص و آواز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رهاسازی درنای سیبری منتقل شده از بلژیک در طبیعت + عکس

رهاسازی درنای سیبری منتقل شده از بلژیک در طبیعت + عکس