مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 16:552023-01-31بين الملل

واکنش تشکیلات خودگردان به اقدام رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی


وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین اقدام کنست رژیم صهیونیستی برای لغو تابعیت اسرای فلسطینی را محکوم کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری سما، وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین با صدور بیانیه ای اعلام کرد که موضوع لغو تابعیت اسرای فلسطینی که در حال حاضر در کنست (پارلمان) رژیم صهیونیستی مطرح است را با نگرانی دنبال می کند و تصویب چنین قوانینی را تشدید خطرناک اوضاع و نوعی مجازات دسته جمعی فلسطینیان می داند.

در این بیانیه آمده است: تشدید مجازات اسرای فلسطینی و اقدامات نژادپرستانه علیه شهروندان فلسطینی، نقض فاحش حقوق بین الملل و توافقنامه های ژنو و اعلامیه جهانی حقوق بشر است.

وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از جامعه بین الملل و سازمان ملل خواستار مداخله فوری به منظور مقابله با تصویب و اجرای چنین قوانین ظالمانه ای شد.

گفتنی است، کنست رژیم صهیونیستی پیش نویس قانون سلب تابعیت یا اقامت اسرای فلسطینی ساکن قدس و اراضی اشغالی 1948 را تصویب کرده است، کنست رژیم صهیونیستی در شور نخست خود این قانون را با تأیید 89 عضو و مخالفت 8 عضو دیگر به تصویب رساند.

به موجب این قانون، تابعیت یا اقامت اسرای فلسطینی که از تشکیلات خودگردان فلسطین حقوق و تسهیلات دریافت کرده و به اقدامات امنیتی محکوم شده اند، لغو خواهد شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

واکنش تشکیلات خودگردان به اقدام رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی

واکنش تشکیلات خودگردان به اقدام رژیم صهیونیستی علیه اسرای فلسطینی