مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 15:052023-01-31فرهنگي

تهیه 12 پرونده آثار تاریخی ایلام برای ثبت در فهرست آثار ملی


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام از تهیه و ارسال 12 پرونده آثار تاریخی فرهنگی استان برای ثبت در فهرست آثار ملی کشور خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، فرزاد شریفی اظهار کرد: پرونده 12 اثر تاریخی فرهنگی از استان ایلام مجموعه آثار بی ور، قلا دوآو، مدرسه نصریان، محوطه و گورستان ورتام، پل تاریخی هفتکده، قلعه پیشت قلا، قلعه قلا تهسلار، گورستان کرانجیر، قلعه انجیر، محوطه عزیزآباد، محوطه کاریز و محوطه و گورستان ماز قور، برای ثبت در فهرست آثار ملی به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ارسال شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام افزود: برای هریک از این آثار از سوی تیم کارشناسی، مستندنگاری و تحقیقات میدانی انجام شده و پرونده این آثار به همراه عکس و فیلم برای بررسی نهایی به دفتر شورای ثبت میراث فرهنگی کشور ارسال شده است که پس از تصویب شورا در فهرست آثار ملی به ثبت خواهند رسید.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی ایلام ادامه داد: اهمیت این میراث نه تنها در ظاهر فرهنگی آن به خودی خود بلکه در دانش و مهارت ها، ارزش اجتماعی و حتی ابعاد اقتصادی است که از یک نسل به نسل بعدی منتقل می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تهیه 12 پرونده آثار تاریخی ایلام برای ثبت در فهرست آثار ملی

تهیه 12 پرونده آثار تاریخی ایلام برای ثبت در فهرست آثار ملی