مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 13:552023-01-31فرهنگي

دوربین برلیناله برای فیلمبردار «گدار» و «تروفو»


جشنواره فیلم برلین اعلام کرد که جایزه دوربین برلیناله امسال خود را به «کارولین چمپوتیر» فیلمبردار آثار کارگردانان مطرح سینمای فرانسه اعطا خواهد کرد.

- جشنواره فیلم برلین اعلام کرد که جایزه دوربین برلیناله امسال خود را به کارولین چمپوتیر فیلمبردار آثار کارگردانان مطرح سینمای فرانسه اعطا خواهد کرد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از سایت رسمی جشنواره برلین، از سال 1986، جایزه دوربین برلیناله برای تجلیل از شخصیت ها و نهادهایی که نقش ویژه ای در سینما داشته اند و جشنواره با آنها ارتباط نزدیکی دارد، اعطا شده است و بر این اساس جایزه دوره هفتاد و پنجم جشنواره به کارولین چمپوتیر فیلمبردار فرانسوی اعطا می شود.

کارلو شاتریان و ماریت ریسنبک مدیران جشنواره برلین درباره اعطای این جایزه گفتند: کارولین چمپویتر با مجموعه آثار خارق العاده خود دیدگاه بسیاری از فیلمسازان منحصر به فرد را شکل داده است و پلی بین موج نوی سینمای فرانسه و نسل جوان ایجاد کرده است و با سینماگرانی چون ژان لوک گدار ، ژان ماری استراوب و لئو کاراکس همکاری داشته است.

چمپیوتر جایزه دوربین برلیناله را روز 23 فوریه دریافت خواهد کرد و پس از آن فیلم بی گناهان ساخته آلن فونتن با فیلمبرداری چمپوتیر به نمایش گذاشته می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دوربین برلیناله برای فیلمبردار «گدار» و «تروفو»

دوربین برلیناله برای فیلمبردار «گدار» و «تروفو»