مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 12:452023-01-31اقتصادي

انگور و کشمش استان قزوین استانداردهای صادراتی را کسب کرده است


سرپرست سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه انگور و کشمش استان قزوین استانداردهای صادراتی را کسب کرده است گفت: افزایش بهره وری تولید محصول انگور و کشمش در اولویت استان است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، محمدحسین عطایی صبح سه شنبه در نشست کشوری میز توسعه صادرات محصول کشمش و صنایع تبدیلی اظهار کرد: در این طرح کیفی سازی افزایش تولید محصول انگور و کشمش باید مورد توجه باشد.

وی افزود: یکی از پروژه های مهم در جهاد کشاورزی انگور و کشمش بوده که برای آن مدیر انتخاب کردیم تا به پیشران بودن این طرح کمک کند.

این مسئول تاکید کرد: قزوین اولین استانی بود که آبیاری تحت فشار در باغات انگور را به شکل تجمیع انجام شد و این کار سبب شد تا متوسط مالکیت از یک تا 2 هکتار به چند ده برابر افزایش یابد.

وی ادامه داد: درحال حاضر محصول انگور و کشمش استان قزوین توانسته استانداردهای صادراتی را کسب کند و همواره برنامه کاهش و به حداقل رساندن استفاده از سموم کشاورزی در باغات نیز با جدیت دنبال می شود.

عطایی یادآور شد: زمانی که صندوق شکل بگیرد اتاق بازرگانی می تواند نقش فعال تری داشته باشد و البته برگزاری کمیسیون های تخصصی کشمش و انگور و تأسیس شهرک تخصصی انگور از ایده های بسیار مهم و قابل توجه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انگور و کشمش استان قزوین استانداردهای صادراتی را کسب کرده است

انگور و کشمش استان قزوین استانداردهای صادراتی را کسب کرده است