مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 12:152023-01-31سياسي

اعتبارات برای مرمت «قلعه خواجه» کافی نیست


به گفته سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اندیکا با توجه به اینکه بنای «قلعه خواجه» مالک شخصی دارد و مالک هم علاقه زیادی به احیا ندارد این بنا در وضعیت مناسبی به سر نمی برد.

- ایسنا/خوزستان به گفته سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی شهرستان اندیکا با توجه به اینکه بنای قلعه خواجه مالک شخصی دارد و مالک هم علاقه زیادی به احیا ندارد این بنا در وضعیت مناسبی به سر نمی برد.

سید علی موسوی در گفت وگو با ایسنا با اشاره به اینکه منابع بودجه میراث فرهنگی محدود است و به همین دلیل قلعه خواجه مرمت اساسی نشده تصریح کرد: قلعه خواجه نیاز به مرمت دارد اما اعتبارات میراث فرهنگی کفاف نمی دهد.

او با بیان اینکه مالک می تواند به صورت مشارکتی با اداره میراث فرهنگی این قلعه را احیا کند گفت: احیای این قلعه تاریخی تاثیر زیادی در رونق گردشگری اندیکا دارد.

سرپرست اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اندیکا افزود: علاوه بر این، مرمت قلعه خواجه باعث فرهنگ سازی می شود تا دیگر مالکان بناهای تاریخی به این سمت و سو حرکت کرده و در زمینه ایجاد اشتغال پایدار حرکت کنند.

از قلعه خواجه بیشتر بدانید: انجام پژوهش های منظر فرهنگی در قلعه خواجه قلعه خواجه که بنای قلعه خواجه در آن قرار دارد یکی از شهرهای استان خوزستان و مرکز


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اعتبارات برای مرمت «قلعه خواجه» کافی نیست

اعتبارات برای مرمت «قلعه خواجه» کافی نیست