مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 09:252023-01-31اجتماعي

نخستین معلم شهید گیلان چگونه به شهادت رسید؟


شهید ابراهیم جعفری در دی ماه 1357 حین راهپیمایی علیه رژیم شاهنشاهی در خیابان لاکانی رشت توسط ساواک به شهادت می رسد و نامش به عنوان نخستین معلم شهید تاریخ انقلاب اسلامی در گیلان ثبت می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از رشت، شهید ابراهیم جعفری بویینی در تاریخ ششم فروردین ماه سال 1326 در خانواده ای فقیر، مؤمن و مذهبی در روستای بویین شهرستان فومن دیده به جهان گشود.

آقا ابراهیم تحصیلات ابتدایی را در زادگاه خود، روستای بویین شهرستان فومن سپری کرد و با توجه به علاقه فراوانی که به کسب علم و دانش داشت، سپس برای تحصیل در مقطع راهنمایی وارد یکی از دبیرستان های شهرستان فومن شد.

او مدرک دیپلم خود را در رشته علوم طبیعی در شهرستان فومن اخذ کرده و سپس برای انجام خدمت سربازی اعزام شد و دو سال خدمت آموزش سربازی خود را دریکی از روستاهای دورافتاده آذربایجان شرقی سپری کرد.

وی پس ازآن چند سالی در روستاهای تبریز به تدریس مقطع ابتدایی مشغول شده و در آن سال ها که دردها و رنج های مردم ستم دیده روزبه روز براثر فقر و خفقان رژیم پهلوی افزایش پیدا می کرد، او تصمیم به انجام فعالیت های سیاسی به دلیل مشاهده این ناعدالتی ها گرفت .

  ابراهیم قصه ما با کمک دانش آموزان و دوستان انقلابی اش به توزیع کتاب های مذهبی و سیاسی پرداخته و در همین ایام نیز به تحصیلات خود ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نخستین معلم شهید گیلان چگونه به شهادت رسید؟

نخستین معلم شهید گیلان چگونه به شهادت رسید؟