مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 09:252023-01-31اقتصادي

309 هزار هکتار اراضی جنگلی در گیلان دود شد!/ کمبود یک هزارجنگلبان در گیلان


جنگل های گیلان را به سبب کمبود دستکم 1000 نفری جنگلبان و یا تهدیداتی نظیر حریق، قاچاق چوب و موارد مشابه تهدید می کند و لازم است طبق قانون مسئولیت حفظ و حراست از جنگل ها با مشارکت مردم، - خبرگزاری فارس-رشت، حمیدرضا دنیادیده؛ یکی از برجستگی ها و مزیت های نسبی استان های شمالی به ویژه گیلان در مقایسه با سایر استان ها، پوشیده شدن بخش عمده ای از مناطق آن به جنگل های سبز، پهناور و قد برافراشته در همسایگی دریای خزر است.

  سوختن اراضی جنگلی، کمبود نیرو برای حفظ و حراست از جنگل، کندی روند نهال کاری در استان و قاچاق چوب و بسیاری از موارد مشابه همگی تهدیدی برای پهنه سبز جنگلی گیلان هستند.

  فاصله شهرهای گیلان با جنگل ها بسیار نزدیک است و این مناطق آرام و چشم نواز در همه فصول ساز میزبان مسافران، گردشگران و حتی مردمان محلی است و همین مواجهه نزدیک انسان با جنگل موجب شده تا سالانه بخش وسیعی از آن طعمه حریق شود.

سرخوش کرم زاده، سرپرست اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در رشت می گوید: از ابتدای امسال تاکنون 86 فقره حریق در سطح جنگل های استان گیلان به وقوع پیوسته و بالغ بر 309 هزار هکتار از اراضی جنگلی استان طی این مدت طعمه حریق شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

309 هزار هکتار اراضی جنگلی در گیلان دود شد!/ کمبود یک هزارجنگلبان در گیلان

309 هزار هکتار اراضی جنگلی در گیلان دود شد!/ کمبود یک هزارجنگلبان در گیلان