مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 09:152023-01-31اقتصادي

چرا روابط برخی زوجین پس از تولد فرزند دگرگون می شود؟


سرد شدن رابطه بعد از زایمان به دلیل بی توجهی زوجین به یکدیگر و عدم درک مقابل رخ می دهد و اگر تدبیر و مدیریت لازم برای رفع مشکلات روابط زناشویی در همان نقطه آغازین اعمال شود می توان از بسیاری زیان ها و ضررها جلوگیری کرد.

- فریده عزیزی، در گفت وگو با ایسنا عنوان کرد: با تولد فرزند شرایط زندگی دچار تغییر قابل توجهی می شود و بار مسئولیت به گونه ای اوضاع را پیش می برد که ناخودآگاه دوری زوجین رخ می دهد و چنین استنباط می شود که پس از تولد فرزند سردی رابطه در بین زوج شکل گرفته است.

وی ادامه داد: در واقع با ورود فرد جدید زندگی دچار تغییرات بزرگی می شود که زوجین انتظارش را ندارند؛ کم خوابی، توجه بیش از حد به فرزند، خستگی و.

باعث می شود که زندگی زوجین به خصوص رابطه عاطفی و جنسی تغییرات زیادی کند که البته شدت این تغییرات برای هر زوجی متفاوت است.

از طرف دیگر واقعیت این است که پدر و مادر شدن با کم کردن توقعات زوجین همراه است که این مسله نیز ممکن است نارضایتی زوجین را در زندگی زناشویی سبب شود.

این روانشناس اضافه کرد: از عوامل تشدید کننده نارضایتی پدران و مادران میتوان به تقسیم نامساوی وظایف نگهداری و مراقبت از کودک، عدم انجام وظیفه همسری و زناشویی طرفین و تفاهم نداشتن زوجین با یکدیگر اشاره کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چرا روابط برخی زوجین پس از تولد فرزند دگرگون می شود؟

چرا روابط برخی زوجین پس از تولد فرزند دگرگون می شود؟