مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 09:002023-01-31اجتماعي

افزایش جمعیت و وضعیت مطلوب حیات وحش استان مرکزی


مدیر کل حفاظت محیط زیست استان مرکزی از افزایش جمعیت و وضعیت مطلوب حیات وحش استان خبر داد.

-   به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک یوسف یوسفی صبح امروز در گفت وگو با خبرنگاران گفت: براساس نتایج سرشماری انجام شده در دیماه جاری، جمعیت حیات وحش استان در وضعیت مطلوبی نسبت به نتایج آخرین سرشماری قرار دارد و از روند افزایشی برخوردار است.

  وی اظهار داشت :  به منظور برآورد جمعیت حیات وحش، بررسی وضعیت حفاظتی گونه های تحت حفاظت، اطلاع از زاد و ولد حیات وحش و مقایسه آمار جمعیتی نسبت به سال های قبل، سرشماری حیات وحش در مناطق تحت مدیریت و زیستگاه های حساس استان صورت پذیرفت.

وی بیان داشت : در این برنامه سرشماری جمعیت گونه های شاخص شامل کل و بز، قوچ و میش، گراز و گرگ در زیستگاه های مناطق پایش و بررسی گردید.

و با توجه به وسعت و تعداد مناطق تحت مدیریت استان و لزوم برآورد سریع جمعیت وحوش، روش اجرا این سرشماری بصورت مشاهده مستقیم از طریق پیمایش خطی بود که براین اساس مسیرهای سرشماری هر منطقه بر روی نقشه های توپوگرافی تهیه و در اختیار محیط بانان و کارشناسان خبره استان قرارگرفت.

یوسفی  افزود: بر اساس نتایج سرشماری حیات وحش در دیماه امسال و  با بررسی و تجزیه و تحلیل اطلاعات مشخص گردید جمعیت سم داران شاخص استان  با افزایش 10 درصدی نسبت به سال قبل همرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش جمعیت و وضعیت مطلوب حیات وحش استان مرکزی

افزایش جمعیت و وضعیت مطلوب حیات وحش استان مرکزی