مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 07:552023-01-31پزشكي

مزاج شناسی را جدی بگیرید


کارشناس تغذیه بیمارستان الغدیر ابهر گفت: از دیدگاه بسیاری از متخصصان طب سنتی، یکی از مشکلات اصلی حوزه بهداشت و سلامت کشور، بی توجهی به علم مزاج شناسی به عنوان منشأ بسیاری از بیماری ها و اختلالات است.

- زهرا محمدی در گفت وگو با ایسنا، با بیان اینکه شناخت مزاج هر فرد می تواند نقش موثری در نحوه تغذیه مناسب او داشته باشد، گفت: مزاج شناسی، علم گسترده ای است که کاربردهای جالبی برای تشخیص مشخصات فیزیکی و روحی هر فرد دارد و در تشخیص انواع بیماری ها و درمان آن ها بسیار کارآمد است.

وی با بیان اینکه هر غذایی که می خوریم، تأثیرات مهمی بر اعضای بدن ما می گذارد، ادامه داد: با شناسایی مزاج خود می توانیم از خوردن غذاهایی که برای ما مشکل ساز می شوند، پرهیز کنیم و بالعکس، غذاهایی که برای ما مفید هستند و به ذخیره سازی بیشتر انرژی کمک می کنند را بشناسیم.

بین همه فاکتورهای سبک زندگی، رژیم غذایی به مراتب مؤثرترین و ساده ترین عاملی است که می تواند به طور کامل تحت کنترل فرد باشد.

این کارشناس تغذیه با توضیح اینکه در حالت کلی، دو نوع مزاج داریم که در مفهوم با یکدیگر متفاوت هستند، افزود: مزاج ذاتی، مزاج ناشی از بیماری و در علم مزاج شناسی، همه مواد غذایی با توجه به اینکه گرم، سرد، تر یا خشک هستند، طبقه بندی می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مزاج شناسی را جدی بگیرید

مزاج شناسی را جدی بگیرید