مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 05:102023-01-31پزشكي

خطرهای ورزش و کوهنوردی در هوای سرد!


ورزش یا کوهنوردی در هوای سرد قواعدی دارد که باید مورد توجه قرار گیرد در غیر این صورت با مخاطراتی برای ورزشکار همراه خواهد بود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، ورزش تقریبا برای همه، حتی در هوای سرد بی خطر است اما اگر شرایط خاصی مانند آسم، مشکلات قلبی یا بیماری رینود دارید، ابتدا با پزشک خود مشورت کنید تا اقدامات احتیاطی خاصی را که بر اساس وضعیت یا داروهایتان نیاز دارید، بررسی کند.

نکات زیر می تواند به شما کمک کند تا هنگام ورزش در سرما، ایمن و گرم بمانید: شرایط آب و هوایی را بررسی کنید بر اساس این مطلب که از سوی ساناز کبیری، متخصص پزشکی ورزشی تهیه شده و توسط فدراسیون پزشکی ورزشی در اختیار ایسنا قرار گرفته آمده است: هواشناسی را قبل از کوهنوردی یا ورزش در فضای باز بررسی کنید.

دما، باد و رطوبت همراه با مدت زمانی که بیرون از خانه خواهید بود، عوامل کلیدی در برنامه ریزی یک تمرین ایمن در هوای سرد است و سرمای شدید همراه باد، می تواند ورزش در فضای باز را حتی با لباس گرم ناامن کند.

باد می تواند به لباس شما نفوذ کرده و لایه عایق هوای گرمی که بدن شما را احاطه کرده است از بین ببرد و باعث شود در معرض سرمازدگی قرار بگیرید.

اگر دما به کمتر از منهای 18 درجه سانتیگراد رسید یا باد شدید بود، استراحت کنید یا به جای آن یک ورزش در داخل خانه را انتخاب کنید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطرهای ورزش و کوهنوردی در هوای سرد!

خطرهای ورزش و کوهنوردی در هوای سرد!