مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 11 بهمن 1401 ساعت 03:502023-01-31پزشكي

استارتاپی که به ربات ها حس لامسه می دهد


یک استارتاپ جدید ادعا می کند که می تواند به نسل بعدی ربات ها، پوست، ماهیچه و نورون های مصنوعی چاپ شده بر روی مواد انعطاف پذیر بدهد که به آنها اجازه می دهد احساس لامسه داشته باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا و به نقل از آی ای، اگر ربات ها بتوانند چیزها را لمس و احساس کنند چه می شود؟ این باعث می شود آنها در بسیاری از وظایف در صنایع مختلف از سفرهای فضایی گرفته تا اعمال و جراحی های پزشکی کارآمدتر شوند.

اکنون یک استارتاپ جدید به نام PowerON ادعا کرده است که نسل بعدی ربات ها دارای پوست های حسی، ماهیچه ها و نورون های مصنوعی چاپ شده بر روی مواد انعطاف پذیر خواهند بود که به آنها اجازه می دهد همه چیز را لمس و احساس کنند.

دکتر مارکوس هنکه، رهبر گروه تحقیقاتی در مؤسسه نیمه هادی ها و میکروسیستم های درسدن(TU Dresden) و مدیر عامل این استارتاپ می گوید: ما در حال مشاهده یک روند صعودی شدید در اتوماسیون در تمام زمینه های صنعت هستیم و به زودی شاهد این روند در زندگی روزمره خود خواهیم بود.

این توسعه جدید مبتنی بر تحقیقات مشترک انجام شده توسط پژوهشگران TU Dresden و دانشگاه اوکلند در نیوزیلند است که مبانی علمی الاستومرهای دی الکتریک چند منظوره را در رباتیک نرم به عنوان بخشی از کمک هزینه اعطا شده توسط کمیسیون اروپا موسوم به کمک هزینه ماری کوری بررسی کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

استارتاپی که به ربات ها حس لامسه می دهد

استارتاپی که به ربات ها حس لامسه می دهد