مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 10 بهمن 1401 ساعت 20:252023-01-30سياسي

سرلشکر باقری: شاعران حوزه دفاع مقدس و مقاومت، پیشگامان جهاد تبیین هستند


در پیام رییس ستاد کل نیروهای مسلح به اختتامیه بیست و چهارمین کنگره ملی شعردفاع مقدس آمده است: شاعران حوزه دفاع مقدس و مقاومت، پیشگامان جهاد تبیین هستند.

- سردار سرلشکر پاسدار محمد باقری رییس ستادکل نیرو های مسلح با صدور پیامی به اختتامیه بیست و چهارمین کنگره ملی شعردفاع مقدس که امروز به میزبانی اداره کل حفظ آثار دفاع مقدس فارس در مرکز اسناد و کتابخانه ملی استان فارس برگزار شد از دست اندرکاران این رویداد و پیشکسوتان ادبیات دفاع مقدس تشکر و قدردانی کرد.

در بخشی از این پیام که در اختتامیه این کنگره توسط سردار عباس بایرامی رییس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس قرائت شد، آمده است: دفاع مقدس ما هشت سال حماسه عاشقی و عرفان، نماد و تجسم فرهنگ ایثار بود و به مدد این فرهنگ انسان سازتضمین سعادت بشریت و ترویج  مفهوم شهادت و ایثار، تعمیق و گسترش چشم گیری یافت و تبدیل به گنجینه لایزالی شد که هرچه از آن می گذرد ظرفیت های تازه تری به آن افزوده شده و افق های تازه تری از آن جلوه گرمی شود.

شعر دفاع مقدس همچون رزمنده ای است که پا به پای رزمندگان در خط مقدم ایثار و شهادت حضوری پررنگ و تاثیرگذار داشته و کنگره های شعر دفاع مقدس از اولین رویدادهای بنیان گذار و جریان ساز این عرصه فرهنگی و ادبی هستند که اکنون تبدیل به جریان غالب شعر معاصر فارسی


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرلشکر باقری: شاعران حوزه دفاع مقدس و مقاومت، پیشگامان جهاد تبیین هستند

سرلشکر باقری: شاعران حوزه دفاع مقدس و مقاومت، پیشگامان جهاد تبیین هستند